Wist je dat We Are Travellers zich vooral focust op Millennial Travellers? Misschien heb je bij het horen van die term niet meteen het idee dat jij zo’n reiziger bent en associeer je jezelf meer met termen als “backpacker” of “wereldreiziger”, daarom een kort uitleg!
Wat zijn Millennial Travellers eigenlijk?
Bij Millennial Travellers kun je qua leeftijd denken aan reizigers tussen de 18 en 34 jaar (geboren na 1980). Verder is de kans groot dat als jij zo’n type reiziger bent, dat je meerdere keren per jaar een tripje maakt: Weekendjes weg, op surprise reis of je maakt een verre trip van een paar weken lang. En… je leest deze blog! Dus het zal je niet verbazen dat Millennial Travellers vaak reizigers zijn die volop vertrouwen op influencers en reviews. Oh en nog een verschil tussen de alom bekende backpacker en Millennial Traveller, deze reizigers reizen zowel high als low budget. Waarbij je vooral moet denken aan low-budget-luxury, dus bijvoorbeeld wel een nachtje slapen in een uniek hotel (vandaar dat onze categorie “bijzonder overnachten” ook zo goed gelezen wordt!) maar dan met een low-cost airline naar de bestemming vliegen!
Maar hoe gaan deze Millennial Travellers reizen in 2025?!
Onlangs deed trendbureau Cherry LAB en de ANVR onderzoek naar reizen in 2025 en daar kwam uit naar voren dat vooral Millennial Travellers een ontwikkeling gaan maken op reisgebied. Reizen wordt een nog belangrijker deel in het leven, maar we willen in 2025 ook iets andere dingen dan nu!
5 x Zo reizen Millennial Travellers in 2025
1. De All-exclusive Bucketlist draait in 2025 om belevingen, de bucketlist 2.0
Dé bucketlist… Inmiddels hebben we er allemaal één en op We Are Travellers interviewen we ook meer dan eens reizigers over hun bucketlist. Maar… Waar we nu nog highlights als Machu Picchu, de tempels in Bagan, de Eiffeltoren of Cristo de Redentor in Rio de Janeiro écht willen bezoeken, krijgt ‘highlight hoppen’ in 2025 een nieuwe definitie. In 2025 ontstaat de bucketlist 2.0, een bucketlist waarin je steeds meer reisdromen terug gaat zien die gaan over dingen beleven. In plaats van highlights willen reizigers iets unieks ervaren. All-exclusive en ver weg van het massatoerisme. Off te beaten track, hidden gems, bijzondere belevingen en under-the-radar bestemmingen zullen onze wensenlijstjes gaan domineren. Denk aan het vieren van culturele festivals, expertcations (tijdens een reis jezelf verrijken, iets leren) of workations (hoezo zou je niet kunnen werken op reis?) en helemaal back to basics gaan: Je eigen slaapplek bouwen en eten vinden of vangen.
2. Collecting karma
Iets terug geven op reis, in 2025 wordt het de norm. We gaan langzamerhand naar een betekeniseconomie waarin ‘People, Planet, Purpose’ centraal staan. Wanneer we op reis zijn, willen Millennial Travellers niet alleen doen aan zelfontplooiing maar ook een klein beetje werken aan een betere wereld. Reisorganisaties gaan hierop inspelen door ons te betrekken en te belonen voor bewust reizen. Denk bijvoorbeeld aan voluntourism (als je in vrijwilligerswerk geïnteresseerd bent, wil je ook de film #DoingGood zien), CO2-neutraal vliegen, local travel (en zo de lokale bevolking meer werk bieden) en recyclen op reis. Kortom, verwacht in 2025 dat we op zoek zijn naar een groene en eerlijke reisbeleving!
3. Travel la vida local
In 2025 willen we niet meer gaan waar ook de massatoerist gaat én we willen iets terug doen voor de wereld, maar ook een authentieke reiservaring. Een plek niet alleen bezoeken, maar écht beleven en dus ook inspiratie op doen tussen de locals. Vandaar trend nummer 3: Travel la vida local! In 2025 vertrouwen we niet alleen op influencers, maar juist ook op lokale expertise en zullen we ook nog eerder meet-ups plannen met gelijkgestemden aan de andere kant van de wereld. Dit ook doordat er steeds meer apps en peer-to-peer platforms zijn waardoor contact leggen gemakkelijker gaat!
4. Workactions: Travel & work!
Het kan nu al bijna, maar werken kan in 2025 écht overal. Je ziet nu al steeds meer digital nomads (zo ook Tom & Gabi, die in hun interview vertelde over hun Digital Nomad reis naar Zuid-Amerika), maar over 10 jaar zijn ze echt overal. Waarom? Omdat we dan waarschijnlijk nog meer vanuit de cloud werken, nog betere en snellere internetverbindingen hebben waar ook ter wereld en omdat we waar dan ook verbonden zijn met ons netwerk. Millennial Travellers zullen ook steeds meer een baan zoeken waarbij een Digital Nomad leven mogelijk is. We zoeken inspiratie overal en de wereld wordt een werkplek!
5. In 2025 zijn we meer in balans: Work less, play more!
Mindfulness en in balans zijn is nu al hot, maar is in 2025 nog meer het uitgangspunt van nog meer dat we doen. Over tien jaar kiezen Millennial Travellers meer dan ooit geluk boven een geweldige carrière en doen we er onwijs veel aan om ons werk zo leuk mogelijk te maken. Geluk en werk combineren dus! Om onszelf te blijven inspireren, zullen we meer op reis gaan. Niet alleen om te ontsnappen, maar ook om ons netwerk te vergroten. Al zullen we in 2025 ook meer avonturen delen met collega’s, vakgenoten, locals en natuurlijk nog steeds met familie en vrienden. De grens tussen werk en privé vervaagd nog meer!